La cocció és el conjunt de procediments
aplicats als aliments per exposició a una font de calor amb la finalitat de
fer-los comestibles. Alguns dels principals avantatges que mostra aquest
procediment són:
·
Digestives: converteix els aliments en productes digeribles.
·
Gastronòmiques:
millora les característiques organolèptiques
dels aliments, els fa més atractius pels nostres sentits i afavoreix
l’intercanvi de nutrients entre els diferents ingredients que composen
l’elaboració.
· Seguretat
alimentària: inhibeix o destrueix els gèrmens i anul.la o
disminueix la capacitat de produir qualsevol tipus d’infecció.
Com es transmet la calor?
·
Per conducció:
contacte directe entre la font de calor i l’aliment.
·
Per convecció:
mitjançant el moviments de fluïts.
·Per radiació:
en forma de ones invisibles a l’ull humà que impacten directament sobre l’aliment
per escalfar-lo.
Per altra banda, també cal saber per quins medis es transmet aquesta calor. Els medis són els següents:
· Medi sec: transmissió directa de la calor amb o sense aire.
· Medi aeri: mitjançant l’aire.
· Medi humit: mitjançant vapor.
· Medi líquid: per contacte directe amb un líquid.
· Medi greixós: mitjançant greixos com per exemple l’oli.
· Mixta: a través de una combinació dels anteriors.

No hay comentarios.:
Publicar un comentario
Nota: sólo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.