jueves, 26 de julio de 2018

La cocció dels aliments


La cocció és el conjunt de procediments aplicats als aliments per exposició a una font de calor amb la finalitat de fer-los comestibles. Alguns dels principals avantatges que mostra aquest procediment són:
·      Digestives: converteix els aliments en productes digeribles.
·      Gastronòmiques: millora les característiques organolèptiques dels aliments, els fa més atractius pels nostres sentits i afavoreix l’intercanvi de nutrients entre els diferents ingredients que composen l’elaboració.
· Seguretat alimentària: inhibeix o destrueix els gèrmens i anul.la o disminueix la capacitat de produir qualsevol tipus d’infecció.

Com es transmet la calor?
·      Per conducció: contacte directe entre la font de calor i l’aliment.
·      Per convecció: mitjançant el moviments de fluïts.
·Per radiació: en forma de ones invisibles a l’ull humà que impacten directament sobre l’aliment per escalfar-lo.



Per altra banda, també cal saber per quins medis es transmet aquesta calor. Els medis són els següents:
·      Medi sec: transmissió directa de la calor amb o sense aire.
·      Medi aeri: mitjançant l’aire.
·      Medi humit: mitjançant vapor.
·      Medi líquid: per contacte directe amb un líquid.
·      Medi greixós: mitjançant greixos com per exemple l’oli.
·      Mixta: a través de una combinació dels anteriors.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Nota: sólo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

Les escumes a la cuina

Les escumes són una elaboració creada pel restaurant El Bulli i més concretament pel cuiner Ferran Adrià que poden ser fredes o ...