PLE és una paraula que deriva de l’anglès i
que significa Personal Learning Enviroment i que va néixer arrel d’una
conferència al 2004. És tracta d’un conjunt de ferramentes, serveis i
connexions que s’usen per tal d’aconseguir nous i millors resultats en l’adquisició
de noves competències.
Aprendre mitjançant aquesta metodologia
permet dirigir millor el propi aprenentatge connectant la informació de
diferents fonts, filtrant-la i transmetent-la a l’àmbit educatiu.
Bàsicament es diferencien dos línies de
treball:
1) Entorn tecnològic que prioritza o es centralitza amb el
que fa l’alumnat i que es caracteritza per la flexibilitat que disposa
l’alumne.
2) Línia pedagògica que es caracteritza per basar
l’aprenentatge mitjançant les TIC El PLE es un entorn en el que s’aprèn usant
eficientment les tecnologies.
A dia d’avui la informació està fragmentada i
repartida en diferents espais tecnològics, gairebé qualsevol pot ser el creador
i proveïdor d’informació i el coneixement avança a la velocitat de la llum. En
aquest context, definir, conèixer i enriquir el PLE suposa una estratègia per
aprendre eficientment.
😉😉😉😉😉
No hay comentarios.:
Publicar un comentario
Nota: sólo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.